Календарне планування з української мови





                              КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 5 КЛАСІ
                                                          (122 год. 3,5 год. на тиждень)
(10 год. – резерв годин для використання на розсуд учителя)
Розвиток мовлення – 24 год

Складене за навчальною програмою :Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).




Тема уроку

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки  учнів
Дата

I СЕМЕСТР


1
Вступ. Значення мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України.
розуміє й усвідомлює  значення й роль мови в житті людини й  суспільства.

2
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо),   їх особливості.
Навчальне аудіювання.



          Повторення вивченого в початкових класах (10 год )


3
Частини мови; основні способи їх розпізнавання. Уживання однієї частини мови в значенні іншої.

Учень (учениця):
розпізнає вивчені  в початкових класах   частини мови, визначаючи їх суттєві ознаки;

правильно пише слова з вивченими орфограмами;

розставляє розділові знаки в кінці речення, при звертанні, однорідних членах речення;

розрізняє літературну лексичну норму;

пояснює вивчені орфограми й розділові знаки;

знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені правила;

ко­ристується орфографічним і тлумачним словниками;

будує речення з вивченими частинами мови, використовуючи їх у прямому, переносному значенні, як синоніми та антоніми;

оцінює  випадки вдалого й невдалого використання їх;
складає усні й письмові висловлення на певну соціокультурну тему з використанням власного життєвого досвіду відповідно до визначеної комунікативної мети.

4
Іменник. Велика буква і лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях іменників.

5
Прикметник.  Голосні у відмінкових закінченнях  прикметників.

6
Урок мовленнєвого розвитку № 2. 
Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове,   монологічне й діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення; основні правила спілкування (практично).

7
Числівник.

8
Займенник.

9
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема комунікативна спрямованість,  основна думка тексту,  мікротема. Структура тексту, абзац. Ключові слова в тексті. Простий план готового тексту.

10
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру.

11
Дієслово.  Голосні у відмінкових закінченнях  дієслів.


12
Не з дієcловами.  Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.


13
Прислівник.  Правопис вивчених прислівників. Апостроф. Знак м’якшення.

14
Урок мовленнєвого розвитку № 5.  Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового (загальне ознайомлення). Ознайомлення із розмовним, науковим і художнім стилями, сферою  їх використання.

15
Прийменник.  Написання прийменників з іншими частинами мови.


16
Сполучник.  Використання  прийменників та сполучників і, та, й, а, але для зв'язку слів у реченні.


17
Тематична контрольна робота № 1. Тестування.  Повторення вивченого в початкових класах. Текст.



Відомості  з синтаксису й пунктуації
(5 год )


18
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне й залежне слово в словосполученні.

усвідомлює, що вивчає синтаксис і пунктуація;
відрізняє словосполучення від слова й речення;
розпізнає види речень  за метою висловлювання, за інтонацією, емоційним забарвленням;  знаходить межі речень у тексті, частини складного речення, що мають будову простих;
правильно виділяє словосполучення, граматичну основу речення, головне й залежне слово в словосполученні;
правильно інтонує речення різних видів;
розставляє  та обґрунтовує розділові знаки в кінці речення;
знаходить і виправляє пунктуаційні помилки;
добирає синонімічні словосполучення  й речення (різні за будовою);
формулює теми текстів у формі словосполучень і речень;
переказує своїми словами почуте й прочитане, використовуючи  прислів’я й приказки;
 доцільно використовує в мовленні  виразні й синонімічні  словосполучення, різні за будовою й метою висловлювання речення, прислів’я, крилаті вислови.


19
Словосполучення лексичні й фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення (практично).

20
Урок мовленнєвого розвитку № 6.  Типи мовлення (різновиди текстів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді на основі власного досвіду, опису окремих предметів і тварин, елементарного роздуму.

21
Урок мовленнєвого розвитку № 7.   Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису тварини.

22
Урок мовленнєвого розвитку № 8.  Ознайомлення з вимогами до мовлення (змістовність, логічна послідовність, багатство, точність, виразність, доречність, правильність).
Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Аналіз переказу.

23
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

24
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. (повторення).

25
Види речень за емоційним забарвленням:окличні  і неокличні речення (повторення).

26
Розділові знаки в кінці речень (повторення). Пунктуаційна помилка та її практичне позначення (практично).

27
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини. ( 5 год )
Учень (учениця):
розрізняє додатки, означення, обставини;
виділяє другорядні члени умовними позначками;
будує речення, поширюючи їх  додатками, означеннями, обста-винами, а також  із засвоєними словами в ролі другорядних членів речення;
 використовує виражальні можливості другорядних членів речення у власному мовленні.

28
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Усний докладний переказ тексту наукового стилю.

29
Другорядні члени речення. Означення. Способи вираження означень.

30
Другорядні члени речення. Додаток.  Способи вираження додатків.  Засвоєння складних випадків слововживання.

31
Другорядні члени речення. Обставина.  Способи вираження обставин.

32
Тренувальні вправи на визначення  другорядних членів речення.

33
Урок мовленнєвого розвитку № 10.  Відповідь на уроках української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша.


34
Тематична контрольна робота № 2. Тестування. Словосполучення й речення.


35
Речення з однорідними членами(8год) (без сполучників і зі сполучниками а, але, і).  Кома між однорідними членами.
розрізняє однорідні члени речення, узагальнювальні слова при них, звертання, вставні слова в реченні й  складні речення;
усвідомлює стилістичну функцію однорідних членів, звертань, вставних слів у реченні;
правильно  інтонує речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами й складні речення;
розставляє розділові знаки між однорідними членами, при звертаннях і вставних словах, у складному реченні,  обґрунтовує їх за допомогою вивчених правил;
знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
будує речення з однорідними членами, звертаннями,  вставними словами й складні речення й використовує їх у власному мовленні;
оцінює роль однорідних членів, звертань і вставних слів у реченні, а також складних речень у тексті;
будує  діалоги на визначені теми й відповідно до запропонованої ситуації, використовуючи виражальні можливості однорідних членів речення, звертань і вставних слів;
складає висловлення  з урахуванням адресата мовлення, використовуючи різні за будовою (прості й складні) речення.

36
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення.  Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

37
Тренувальні вправи.

38
Звертання. Роль  звертань у реченні (практично). Розділові знаки при звертанні (повторення).Непоширені й поширені звертання.

39
Урок мовленнєвого розвитку №11. Лист рідним друзям. Адреса. Оформлення конверта.

40
Урок мовленнєвого розвитку № 12. Контрольний переказ тексту (підготовча робота).

41
Урок мовленнєвого розвитку № 13. Контрольний переказ тексту (написання переказу).

42
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

43
Тренувальні вправи. 

44
Аналіз контрольного переказу. Читання мовчки.


45
Тематична контрольна робота № 3. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова.

46-47
Складні речення із безсполучниковим і сполучни­ковим зв'язком. Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим   і  сполучниковим зв’язком.



Пряма мова. Діалог (5 год)


48
Пряма мова.  Розділові знаки при прямій мові.
Учень (учениця):
розрізняє слова автора й пряму мову в реченні з прямою мовою;
правильно інтонує речення з прямою мовою;
ставить та обґрунтовує розділові знаки при прямій мові й діалозі;
знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
оцінює роль звертань і діалогів у художніх творах;
складає тексти, використовуючи речення з прямою мовою,  діалогом, із висловленнями відомих людей, крилатими висловами для докладної, точної  й виразної передачі почутого й прочитаного.

49
Синонімічність речень із прямою й непрямою мовою.

50
Контрольний диктант.
Тренувальні вправи за вивченими темами. 

51
Урок мовленнєвого розвитку № 14. Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі.

52
Урок мовленнєвого розвитку № 15. Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі.

53
Діалог.  Тире при діалозі.


54
Тематична контрольна робота №4. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тестування). 

55
Урок мовленнєвого розвитку №16.  
Розігрування   діалогів відповідно  до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів.


56
Підсумковий урок


II СЕМЕСТР


Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (13 год + 14 год)
57
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.

Учень (учениця):
усвідомлює,  що вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія;
розрізняє в словах тверді й  м'які, дзвінкі й глухі приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки;
розрізняє співвідношення звуків і букв;
пояснює звукове значення букв я, ю, є,ї та щ;
вимовляє звуки  в словах відповідно до орфоепічних норм;
користується орфоепічним і  орфографічним словниками; словником наголосів;

правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами;

знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила;

використовує логічний наголос для виділення слів із смисловим навантаженням;

застосовує орфоепічний словник  і словник наголосів для самоконтролю власної вимови;

складає повідомлення, твори на певну соціокультурну тему, використовуючи засвоєні слова, афоризми, дотримуючись інтонації, як риторико-мелодійного боку мовлення, засобів милозвучності, елементів звукової організації тексту,  мовних норм.


58
Приголосні тверді й м'які,  дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.

59
Тренувальні вправи.  Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків.

60
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї  та щ.

61
Фонетична транскрипція.


62
Склад.  Основні правила переносу.


63
Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів.  Орфоепічна помилка (практично).

64
Вимова  наголошених і ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] у коренях слів. Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.

65
Тренувальні вправи. 


66
Урок мовленнєвого розвитку №17. 
Усний твір-опис предмета за картиною.                       

67
Позначення  на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у) у коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

68
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом. Орфо­графічний словник.

69
Тренувальні вправи.  Фонетичний розбір слова.

70
Тематична контрольна робота №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

71
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків.
Вимова префіксів з- (зі-, с-), роз-, без-.пре- при- прі-.


розпізнає у словах і словосполученнях  явища уподібнення,  спрощення, чергування;





вимовляє приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм;

правильно пише слова з вивченими орфограмами
й обґрунтовує їх;

користується орфографічним словником;

знаходить і виправляє орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила;

складає речення й мікротексти із засвоєними новими словами, афоризмами;

виступає з усним чи письмовим повідомленням на певну соціокультурну тему, використовуючи виражальні засоби мови для висловлення емоційно-ціннісного ставлення до світу.







вимовляє приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм;

правильно пише слова з вивченими орфограмами



72
Спрощення в групах приголосних.


73
Тренувальні вправи.   Фонетична транскрипція  (повторення).

74
Урок мовленнєвого розвитку №18.  Усний докладний переказ художнього  тексту розповідного характеру  з елементами роздуму.

75
Урок мовленнєвого розвитку №19.  Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису.

76
Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и]; [о],[е] з [і]; [е]—[о] після [ж],[ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].

77
Основні випадки чергування у — в, і — й з – із – зі. Аналіз переказу.

78
Позначення м’якості приголосних на письмі бук­вами 
ь, і, є, ю , я. Сполучення ьо, йо.


79
Правила вживання  м’якого знака.


80
Тренувальні вправи.  


81
Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.

82
Тренувальні вправи.  Навчальне аудіювання.


83
 Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.


84
Тренувальні вправи. 


85
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і; правопис   м’якого знака  й апострофа; подвоєння букв у загальних і власних назвах. Словник іншомовних слів.


86
Тренувальні вправи. 


87

Тематична контрольна робота №6.  Тестування.   Орфоепія. Орфографія.



Лексикологія(8 год)

88
Лексичне значення слова. Однозначні й багато­значні слова (повторення). Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками
Учень (учениця):

усвідомлює, що вивчає лексикологія;

визначає належність слів до певної лексичної категорії: (однозначні й багатозначні, загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова, групи слів за значенням;

оцінює роль їх у тексті;

пояснює (у нескладних випадках) значення відомих слів, походження їх,  значення прислів’їв, приказок, крилатих висловів;

ко­ристується тлумачним, словниками синонімів, антонімів, словником іншомовних слів;

добирає з-поміж синонімів  антонімів найбільш відповідні контексту;

редагує тексти з лексичними помилками;

усвідомлює й аргументує різницю між лексичним і граматичним значеннями слова;

використовує виражальні можливості  вивчених лексичних засобів у власному мовленні.


89
Використання  багатозначних слів у пря­мому й переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично).

90
Урок мовленнєвого розвитку №20.   Докладний письмовий переказ художнього тексту розповідного характеру  з елементами опису предмета.

91
Урок мовленнєвого розвитку №21. Робота з книжкою: способи виділення частин змісту в тексті (відступи, підзаголовки тощо). Зміст книжки, журналу. Словникові статті у словниках різних типів.
Виразне читання вголос художніх, науково-популярних  текстів різних типів мовлення.

92
Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

93
Урок мовленнєвого розвитку №22.   Контрольний переказ тексту (підготовча робота).

94
Урок мовленнєвого розвитку №23.   Контрольний переказ тексту (виконання роботи).

95
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словниками  синонімів.

96
Групи слів за значенням. Антоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів.

97
Групи слів за значенням. Омоніми. Пароніми. Ознайомлення зі словниками омонімів і паронімів.

98
Використання слів відповідно до їх значення. Аналіз переказу.
Лексичний розбір слова.

99
Тематична контрольна робота №7.  Тестування. Лексикологія.  

Будова слова. Орфографія (9 год )


100
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення  — значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей).


Учень (учениця):
виділяє в слові  всі його значущі частини;


розрізняє форми слова й спільнокореневі слова,
змінні й незмінні слова;

правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами;

знаходить і виправляє орфографічні помилки на вивчені правила, а також лексичні помилки;

складає речення й мікротексти з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності;

оцінює  стилістичні функції суфіксальних і префіксальних слів, використаних у тексті;

створює висловлення відповідно до задуму, упорядковуючи дібрані відомості в логічній послідовності, використовуючи ключові слова  й  речення, надаючи виразності мовному оформленню.

101
Тренувальні вправи.  Контрольне аудіювання.

102
Спільнокореневі слова й форми слова. Незмінні й змінні слова.

103
Тренувальні вправи. 


104
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).

105
Вивчені орфограми в значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів роз-, без.

106
Тренувальні вправи. 


107
Урок мовленнєвого розвитку №24.   Усний твір-оповідання про випадок із життя.

108
Урок мовленнєвого розвитку №25.   Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі.

109
Написання префіксів пре-, при-, прі-.

110
Тренувальні вправи. 


111
Тренувальні вправи.  Контрольний диктант №2.

112

Тематична контрольна робота №8.  Тестування.   Будова слова. Орфографія.


                      Повторення й узагальнення в кінці року (6 год)

113
Синтаксис і пунктуація.

Учень (учениця):
повторює вивчені відомості;

класифікує й систематизує  їх;

узагальнює поняття, закономір-ності,  правила й винятки з них.

114
Урок мовленнєвого розвитку №26.   Контрольний твір (підготовча робота).

115
Урок мовленнєвого розвитку №27.    Контрольний твір (виконання роботи).

116
Урок мовленнєвого розвитку №28. Аналіз контрольного твору. Робота над помилками і вдосконалення написаного.

117
Лексикологія.

118
Будова слова й орфографія.

119-120
Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія.

121
Тематична контрольна робота №9.  Тестування.   Узагальнення вивченого за рік.

122
Підсумково - узагальнювальний урок.

                              

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 7 КЛАСІ
 (88 год. 2,5 год. на тиждень)
(3 год. – резерв годин для використання на розсуд учителя)
Розвиток мовлення – 22 год
Складене за навчальною програмою :Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).

                                                 І СЕМЕСТР

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до
рівня мовної компетентності  учнів

Дата
1
Вступ. Літературна норма  української мови.
Учень (учениця):
усвідомлює поняття літературна мова, літературна норма;
 розрізняє поняття літературна мова й діалекти

2
Розвиток мовлення №1. Повторення й поглиблення  вивченого про текст,  його структурні особливості.





Повторення та узагальнення вивченого ( 3 год)


3,4
Розділові знаки у вивчених синтаксичних конструкціях.
Учень (учениця):
розставляє правильно розділові знаки в простому й складному реченнях відповідно до вивчених правил;
знаходить у реченні вивчені частини мови; орфограми ;
визначає належність слова до частини мови, обґрунтовує написання  їх;
виправляє допущені помилки;
складає прості й складні речення; читає й переказує тексти з різними видами речень.

5
Розвиток мовлення № 2. Повторення вивченого про стилі мовлення.  
Усний вибірковий  переказ тексту наукового стилю.

6
Вивчені частини мови,  їх правопис.


                                                                  Морфологія. Орфографія

Дієслово (17 год)

7
 Дієслово: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но, -то (загальне ознайомлення).
Учень (учениця):
усвідомлює значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;  
знаходить дієслово в реченні;

визначає його форми, граматичні ознаки, належність дієслова до певної дієвідміни, засоби творення видових пар дієслів;
правильно вимовляє дієслова й пише їх із вивченими орфограмами;
аргументує написання  орфограм;
знаходить і виправляє допущені помилки на вивчені орфографічні правила, а також помилки у формі залежного слова;
використовує правильно форми дієслів у мовленні;
аналізує випадки використання дієслів із стилістичною метою, визначаючи їх виражальні можливості;
конструює речення з дієсловами в усіх часах і особових формах, зокрема в переносному значенні;
редагує  тексти щодо заміни повторюваних дієслів синонімами, уживання одних дієслів одного способу замість інших;


8
Неозначена форма дієслова.  Особові форми дієслова.

9

Розвиток мовлення №3. Особливості будови розповідного тексту про виконання певних  дій. Усний вибірковий переказ. Складний план власного висловлення (практично).

10
Не з дієсловами (повторення).

11
Доконаний і недоконаний види дієслова.

12
Розвиток мовлення № 4.  Усний твір-розповідь про виконання  дій на основі  власних спостережень у художньому стилі (за складним планом). 

13
Часи дієслова.

14, 15
Теперішній час. Зміни дієслів теперішнього часу. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення). Вимова дієслів на –шся, -ться. Літери е, и в особових закінченнях дієслів I і II дієвідміни (повторення). Чергування приголосних у дієсловах.

16
Минулий час.
Зміна дієслів у минулому часі.

17
Розвиток мовлення №5.
Письмовий стислий переказ  розповідного тексту про виконання певних  дій у художньому стилі (за складним планом).

18, 19
Майбутній час дієслова.
Зміна дієслів теперішнього й майбутнього часу. Чергування приголосних у дієсловах.

20
Тематична контрольна робота № 1 (тестування).  Дієслово.

21
Розвиток мовлення № 6. Анотація.
складає й розігрує  діалоги відповідно до запропонованої ситуації спілкування, використовуючи з комунікативною метою дієслова у формі одного часу й способу замість іншого;
складає усні й письмові висловлення на певну соціокультурну тему, викори-стовуючи виражальні можливості дієслова, зокрема висловлення в художньому стилі з дієсловами 2-ї особи однини; ділові папери (інструкцію) з дієсловами у 3 особі множини;
усвідомлює роль дієслів у досягненні точності, інформативності й виразності мовлення

22
Способи дієслів (дійсний, умовний, наказовий). Творення дієслів умовного способу.

23, 24
Творення дієслів наказового способу. Буква ь у дієсловах наказового способу.
Уживання одних способів дієслів чи форм певного часу замість інших.

25, 26
Розвиток мовлення № 7-8. Письмовий твір розповідного характеру про  виконання автором улюбленої справи   в художньому стилі (приготування обіду, моделювання, малювання, шиття, вишивання тощо).

27
Безособові дієслова.

28
Способи творення дієслів.

29
Тематична контрольна робота  2 (тестування).  Дієслово.

30
Розвиток мовлення №9. Ділове мовлення. Розписка.



                    Дієприкметник (10 год)



31
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Учень (учениця):
усвідомлює  значення дієприкметника,  його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;
відрізняє дієприкметник від прикметника;
знаходить у реченні  дієприкметник і дієприкметниковий зворот;


32
Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.

33
Розвиток мовлення №10. Особливості будови роздуму дискусійного характеру. Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму (за простим або складним планом).
безособові дієслівні форми на -но, -то;
визначає дієприкметники активного й пасивного стану;   засоби їх творення;
пише правильно дієприкметники з вивченими орфограмами;
правильно розставляє розділові знаки при дієприкметниковому звороті;
пояснює орфограми в дієприкметнику й пунктограми;
знаходить і виправляє в реченні помилки на вивчені орфографічні, граматичні й пунктуаційні правила;  
правильно інтонує речення з дієприкметниковими зворотами;
складає речення з дієприкмет-никовими зворотами;  здійснює їх заміну підрядним реченням;
використовує  дієприкметники, дієприкметникові звороти, форми на –но, -то, а також  фразеологізми, крилаті вислови, до складу яких входять дієприкметники, у власних висловленнях, зокрема в текстах-описах на певну соціокультурну тему.

34
Відмінювання дієприкметників. Правопис відмінкових закінчень  дієприкметників.

35, 36
Активні і пасивні дієприкметники, їх творення.

37
Розвиток мовлення № 11. Письмовий докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі (за простим або складним планом).


Безособові дієслівні форми на –но, -то.


38
Н у дієприкметниках та нн у прикметниках дієприкметникового походження.

39
Розвиток мовлення № 12. Контрольний докладний переказ тексту-роздуму в публіцистичному стилі (за простим або складним планом).

40
Не з дієприкметниками.

41
Тематична контрольна робота  3 (тестування).  Дієприкметник. Складання діалогів дискусійного характеру.

42
Контрольний диктант. Контрольне читання мовчки.

                                            ІІ СЕМЕСТР
Дієприслівник (7 год)

43
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Учень (учениця):
усвідомлює загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль  дієприслівника;
знаходить дієприслівник, дієприслівниковий зворот у реченні;
відрізняє дієприслівник від дієприкметника;
визначає граматичні ознаки дієприслівника;
пише правильно дієприслівники з вивченими орфограмами;
розставляє розділові знаки при дієприслівниках і дієприслівникових зворотах;
виправляє помилки у вживанні й правописі дієприслівників;
правильно будує речення з дієприслівниковими зворотами,  інтонує їх.
конструює  прості речення з дієприслівниками й дієприслів-никовими зворотами, замінює їх складними реченнями з підрядними обставинними;
читає й переказує тексти з дієприслівниками й дієпри-слівниковими зворотами;
складає монологи й діалоги, використовуючи виражальні можливості дієприслівників і дієприслівникових зворотів.

44,

45
Дієприслівниковий зворот.

Розділові знаки в реченнях із дієприслівниковими зворотами.


46
Коми  при одиничному дієприслівнику.

47
Дієприслівники  недоконаного й доконаного виду, їх творення.


48
Розвиток мовлення №13. Особливості будови опису зовнішності людини. Усний вибірковий переказ опису зовнішності людини


49
Розвиток мовлення №14. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом).


50
Не з дієприслівниками.



51
Тематична контрольна робота   4  (тестування).  Дієприслівник.




Прислівник (13 год)


52
Прислівник: загальне  значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди прислівників (практично).

Учень (учениця):
усвідомлює значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль прислівника;
знаходить прислівники в реченні, відрізняючи їх від омонімічних і паронімічних частин мови;
визначає його граматичні ознаки;
утворює ступені порівняння, практично застосовує правила правопису;
правильно наголошує прислівники;
помічає й виправляє помилки в правописі прислівників;
аналізує  й визначає  роль прислівника в художніх і наукових текстах;
складає речення з прислівниками й мікротексти, використовуючи прислівник для зв’язку речень у тексті;
створює  усні й письмові висловлення на певну соціокультурну тему, викори-стовуючи прислівник  як виражальний засіб мовлення.

53,

54
Способи творення прислівників.

Правопис прислівників на –о –е.


55, 56
Ступені порівняння прислівників.

57
Розвиток мовлення №15. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі (за простим або складним планом).

 58, 59
Написання прислівників окремо, разом і через дефіс.


60, 61
Написання прислівникових сполук.

62
И та і в кінці прислівників.

63, 64
Розвиток мовлення № 16. Портретний
нарис у публіцистичному стилі (письмово).


65
Літери н та нн у прислівниках.

66, 67
Не і ні з прислівниками.

68
Тематична контрольна робота  5 (тестування).  Прислівник.


69, 70
Розвиток мовлення №17-18. Контрольний твір-опис зовнішності людини  (в художньому стилі).




Службові частини мови (10 год)
Прийменник (3 год), сполучник (3 год), частка (4 год)


71
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку  слів у словосполученні й реченні. Уживання прийменників із непрямими відмінками іменника.


Учень (учениця):
знаходить прийменники в реченні;
відрізняє їх від сполучників і часток;
правильно поєднує  з іменниками;
застосовує правила правопису прийменників;
знаходить і виправляє помилки в їх правописі;
аналізує тексти щодо правильності використання  прийменників із відмінковими формами іменників;
складає речення з різноманітними прийменниково-іменниковими конструкціями;
редагує тексти щодо правильності використання прийменникових засобів милозвучності мовлення

72,


73


Види прийменників за будовою.


Написання  прийменників разом, окремо і через дефіс.


74
Розвиток мовлення №19. Письмовий твір-оповідання за поданим сюжетом.



75
Розвиток мовлення №20. Аналіз твору-оповідання за подани сюжетом.





76
Сполучник як службова частина мови.
Учень (учениця):
знаходить сполучники в реченні;
відрізняє їх від прийменників і часток;
визначає види сполучників за будовою, способом використання в  простому й складному реченнях;
правильно пише сполучники; помічає й виправляє помилки в їх написанні;
правильно аналізує наукові тексти щодо функції в них похідних складених сполучників;
використовує сполучники  у власних висловленнях  відповідно до функціонального призначення, складаючи прості і складні речення;
редагує речення, доцільно замінюючи сполучники синонімічними.

77
Використання  сполучників у простому й складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності. Види сполучників за будовою, походженням.

78
Правопис сполучників. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.


79, 80
Розвиток мовлення №21-22.
 Контрольний переказ розповідного тексту, що містить розповідь про виконання  дій або елементи опису зовнішності людини.

81
Частка як службова частина мови.


Учень (учениця):
знаходить частки в реченні, відрізняє від інших службових частин мови;
визначає частки за їх роллю в реченні;
правильно пише частки; знаходить і пояснює орфограми в частках за допомогою правил; 
самостійно знаходить і виправляє помилки в правописі;
аналізує тексти щодо використання в них часток як виражального засобу;
редагує тексти  щодо правильності використання  модальних часток;
створює висловлювання, правильно використовуючи частки.

82,

83
Написання часток -бо, -но, -то,  -от, -таки. 

Не і ні  з різними частинами мови (узагальнення).



84
Контрольний диктант.
Контрольне аудіювання.



Вигук  (1  год)


85
Вигук як особлива частина мови. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.

Учень (учениця):
знаходить вигуки в реченні;
визначає належність вигуку до відповідної групи за значенням;
відрізняє їх від часток;
правильно пише вигуки з орфограмами й розставляє розділові знаки при них;
пояснює написання вигуків з орфограмами й пунктограмами;
аналізує тексти щодо ролі в них вигуків;
доречно використовує  вигуки у власному мовленні.

86
Тематична контрольна робота  6 (тестування).  Службові частини мови. Вигук.


     Узагальнення й систематизація вивченого  протягом року (2 год)

87, 88
Частини мови, їх правопис і використання в мовленні.
Учень (учениця):
визначає в реченні всі частини мови, називаючи їх граматичні ознаки;
правильно пише  й пояснює орфограми;
самостійно помічає й виправляє помилки в  усному й писемному мовленні.





Немає коментарів:

Дописати коментар