КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 5 КЛАСІ
(122 год. 3,5 год. на тиждень)
(10 год. –
резерв годин для використання на розсуд учителя)
Розвиток мовлення – 24 год
Складене за навчальною програмою :Українська мова. 5-9
класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою
навчання. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими
наказом Міністерства від 29.05.2015 № 585).
№
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів
|
Дата
|
|
I СЕМЕСТР
|
|
|
1
|
Вступ. Значення
мови в житті суспільства. Українська мова — державна мова України.
|
розуміє й усвідомлює значення й роль
мови в житті людини й суспільства.
|
|
2
|
Урок мовленнєвого розвитку № 1. Загальне уявлення про
мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх
особливості.
Навчальне аудіювання.
|
|
|
|
Повторення вивченого в початкових класах (10 год )
|
|
|
3
|
Частини мови;
основні способи їх розпізнавання. Уживання однієї частини мови в значенні
іншої.
|
Учень (учениця):
розпізнає вивчені в
початкових класах частини мови,
визначаючи їх суттєві ознаки;
правильно пише слова з вивченими орфограмами;
розставляє розділові знаки в кінці речення, при звертанні,
однорідних членах речення;
розрізняє літературну лексичну норму;
пояснює вивчені орфограми й розділові знаки;
знаходить і виправляє орфографічні й пунктуаційні помилки на вивчені
правила;
користується орфографічним і тлумачним словниками;
будує речення з вивченими частинами мови, використовуючи їх у
прямому, переносному значенні, як синоніми та антоніми;
оцінює випадки вдалого й невдалого використання їх;
складає усні й письмові
висловлення на певну соціокультурну тему з використанням власного життєвого
досвіду відповідно до визначеної комунікативної мети.
|
|
4
|
Іменник. Велика буква і
лапки в іменниках. Голосні у відмінкових закінченнях іменників.
|
|
|
5
|
Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників.
|
|
|
6
|
Урок мовленнєвого розвитку № 2.
Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й письмове, монологічне й
діалогічне. Мета спілкування й адресат мовлення;
основні правила спілкування (практично).
|
|
|
7
|
Числівник.
|
|
|
8
|
Займенник.
|
|
|
9
|
Урок мовленнєвого розвитку № 3. Текст як продукт мовленнєвої діяльності. Змістова й композиційна
єдність, зв’язність тексту. Тема комунікативна спрямованість, основна думка тексту, мікротема. Структура тексту, абзац. Ключові
слова в тексті. Простий план готового тексту.
|
|
|
10
|
Урок мовленнєвого розвитку № 4. Усна й письмова форми тексту (висловлювання). Усний докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру.
|
|
|
11
|
Дієслово. Голосні у відмінкових закінченнях дієслів.
|
|
|
12
|
Не з дієcловами.
Правопис -шся, -ться у кінці дієслів.
|
|
|
13
|
Прислівник. Правопис вивчених прислівників. Апостроф.
Знак м’якшення.
|
|
|
14
|
Урок мовленнєвого розвитку № 5. Належність тексту до певного
стилю: розмовного, наукового, художнього, публіцистичного, офіційно-ділового
(загальне ознайомлення). Ознайомлення із розмовним, науковим і художнім
стилями, сферою їх використання.
|
|
|
15
|
Прийменник. Написання прийменників з іншими частинами
мови.
|
|
|
16
|
Сполучник. Використання прийменників та сполучників і, та, й, а,
але для зв'язку слів у реченні.
|
|
|
17
|
Тематична контрольна робота № 1. Тестування. Повторення
вивченого в початкових класах. Текст.
|
|
|
|
Відомості
з синтаксису й пунктуації
(5 год )
|
|
|
18
|
Словосполучення.
Відмінність словосполучення від слова, його форми й речення. Головне й
залежне слово в словосполученні.
|
усвідомлює, що вивчає синтаксис і пунктуація;
відрізняє
словосполучення від слова й речення;
розпізнає види
речень за метою висловлювання, за
інтонацією, емоційним забарвленням; знаходить межі речень у тексті, частини
складного речення, що мають будову простих;
правильно виділяє
словосполучення, граматичну основу речення, головне й залежне слово в
словосполученні;
правильно інтонує речення
різних видів;
розставляє та обґрунтовує розділові знаки в кінці речення;
знаходить і виправляє
пунктуаційні помилки;
добирає
синонімічні словосполучення й речення
(різні за будовою);
формулює теми текстів у формі словосполучень і
речень;
переказує своїми
словами почуте й прочитане, використовуючи прислів’я й приказки;
доцільно використовує в мовленні
виразні й синонімічні
словосполучення, різні за будовою й метою висловлювання речення,
прислів’я, крилаті вислови.
|
|
19
|
Словосполучення лексичні й
фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення
(практично).
|
|
|
20
|
Урок мовленнєвого розвитку № 6. Типи мовлення
(різновиди текстів): розповідь, опис, роздум. Особливості побудови розповіді
на основі власного досвіду, опису окремих предметів і тварин, елементарного
роздуму.
|
|
|
21
|
Урок мовленнєвого розвитку № 7. Письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру
з елементами опису тварини.
|
|
|
22
|
Урок мовленнєвого розвитку № 8. Ознайомлення з
вимогами до мовлення (змістовність, логічна послідовність, багатство, точність,
виразність, доречність, правильність).
Помилки в змісті й побудові висловлювання (практично). Аналіз
переказу.
|
|
|
23
|
Речення, його
граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом
(загальне ознайомлення).
|
|
|
24
|
Види речень за метою
висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. (повторення).
|
|
|
25
|
Види речень за емоційним
забарвленням:окличні і неокличні речення
(повторення).
|
|
|
26
|
Розділові знаки в кінці
речень (повторення). Пунктуаційна помилка та її практичне позначення
(практично).
|
|
|
27
|
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставини. ( 5 год )
|
Учень (учениця):
розрізняє додатки,
означення, обставини;
виділяє другорядні члени умовними позначками;
будує речення, поширюючи їх
додатками, означеннями, обста-винами, а також із засвоєними словами в ролі другорядних
членів речення;
використовує виражальні можливості
другорядних членів речення у власному мовленні.
|
|
28
|
Урок мовленнєвого розвитку № 9. Усний докладний переказ тексту наукового стилю.
|
|
|
29
|
Другорядні члени речення.
Означення. Способи вираження означень.
|
|
|
30
|
Другорядні члени речення.
Додаток. Способи вираження
додатків. Засвоєння складних випадків
слововживання.
|
|
|
31
|
Другорядні члени речення.
Обставина. Способи вираження обставин.
|
|
|
32
|
Тренувальні вправи на
визначення другорядних членів речення.
|
|
|
33
|
Урок мовленнєвого розвитку № 10. Відповідь на уроках
української мови та інших предметів (за поданим планом або таблицею) у
науковому стилі. Відгук про висловлювання товариша.
|
|
|
34
|
Тематична контрольна робота № 2. Тестування. Словосполучення й речення.
|
|
|
35
|
Речення з однорідними членами(8год) (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.
|
розрізняє однорідні члени речення, узагальнювальні
слова при них, звертання, вставні слова в реченні й складні речення;
усвідомлює стилістичну
функцію однорідних членів, звертань, вставних слів у реченні;
правильно інтонує речення з однорідними членами,
звертаннями, вставними словами й складні речення;
розставляє розділові знаки між однорідними членами,
при звертаннях і вставних словах, у складному реченні, обґрунтовує їх за допомогою вивчених правил;
знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
будує речення з
однорідними членами, звертаннями,
вставними словами й складні речення й використовує їх у власному
мовленні;
оцінює роль
однорідних членів, звертань і вставних слів у реченні, а також складних
речень у тексті;
будує діалоги на визначені теми й відповідно до
запропонованої ситуації, використовуючи виражальні можливості однорідних
членів речення, звертань і вставних слів;
складає висловлення
з урахуванням адресата мовлення, використовуючи різні за будовою
(прості й складні) речення.
|
|
36
|
Узагальнювальне слово при
однорідних членах речення. Двокрапка й
тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
|
|
|
37
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
38
|
Звертання. Роль звертань у реченні (практично). Розділові
знаки при звертанні (повторення).Непоширені й поширені звертання.
|
|
|
39
|
Урок мовленнєвого розвитку №11.
Лист рідним друзям.
Адреса. Оформлення конверта.
|
|
|
40
|
Урок мовленнєвого розвитку № 12. Контрольний переказ тексту (підготовча робота).
|
|
|
41
|
Урок мовленнєвого розвитку № 13. Контрольний переказ тексту (написання переказу).
|
|
|
42
|
Ознайомлення з найбільш уживаними
вставними словами (практично).
Виділення вставних слів на письмі комами.
|
|
|
43
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
44
|
Аналіз
контрольного переказу. Читання мовчки.
|
|
|
45
|
Тематична контрольна робота № 3. Речення з однорідними членами. Звертання.
Вставні слова.
|
|
|
46-47
|
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і
сполучниковим зв’язком.
|
|
|
|
Пряма
мова. Діалог (5 год)
|
|
|
48
|
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
|
Учень (учениця):
розрізняє слова автора й пряму мову в реченні з прямою мовою;
правильно інтонує речення з прямою мовою;
ставить та обґрунтовує розділові
знаки при прямій мові й діалозі;
знаходить і виправляє пунктуаційні помилки на вивчені правила;
оцінює роль звертань і діалогів у художніх творах;
складає тексти,
використовуючи речення з прямою мовою,
діалогом, із висловленнями відомих людей, крилатими висловами для
докладної, точної й виразної передачі
почутого й прочитаного.
|
|
49
|
Синонімічність речень із
прямою й непрямою мовою.
|
|
|
50
|
Контрольний диктант.
Тренувальні вправи за
вивченими темами.
|
|
|
51
|
Урок мовленнєвого розвитку № 14. Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі.
|
|
|
52
|
Урок мовленнєвого розвитку № 15. Письмовий твір-опис тварини в художньому стилі.
|
|
|
53
|
Діалог. Тире при діалозі.
|
|
|
54
|
Тематична контрольна робота №4. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тестування).
|
|
|
55
|
Урок мовленнєвого розвитку №16.
Розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування,
пов’язаної із життєвим досвідом учнів.
|
|
|
56
|
Підсумковий урок
|
|
|
II СЕМЕСТР
|
|
||
Фонетика. Графіка. Орфоепія.
Орфографія (13 год + 14 год)
|
|||
57
|
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні й приголосні звуки.
|
Учень (учениця):
усвідомлює, що
вивчає фонетика, графіка, орфоепія, орфографія;
розрізняє в словах
тверді й м'які, дзвінкі й глухі
приголосні, ненаголошені й наголошені голосні звуки;
розрізняє співвідношення
звуків і букв;
пояснює звукове значення
букв я, ю, є,ї та щ;
вимовляє
звуки в словах відповідно до
орфоепічних норм;
користується орфоепічним
і орфографічним словниками; словником
наголосів;
правильно пише й обґрунтовує слова з вивченими орфограмами;
знаходить і виправляє
орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила;
використовує
логічний наголос для виділення слів із смисловим навантаженням;
застосовує
орфоепічний словник і словник
наголосів для самоконтролю власної вимови;
складає повідомлення,
твори на певну соціокультурну тему, використовуючи засвоєні слова, афоризми,
дотримуючись інтонації, як риторико-мелодійного боку мовлення, засобів
милозвучності, елементів звукової організації тексту, мовних норм.
|
|
58
|
Приголосні тверді й
м'які, дзвінкі й глухі; вимова звуків,
що позначаються буквами ґ і г.
|
|
|
59
|
Тренувальні вправи. Удосконалення вміння правильної вимови
голосних і приголосних звуків.
|
|
|
60
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення
звуків і букв. Звукове значення букв я,
ю, є, ї та щ.
|
|
|
61
|
Фонетична транскрипція.
|
|
|
62
|
Склад. Основні правила переносу.
|
|
|
63
|
Наголос.
Орфоепічний словник і словник наголосів.
Орфоепічна помилка (практично).
|
|
|
64
|
Вимова наголошених і
ненаголошених голосних. Ненаголошені голосні [е], [и],
[о] у коренях слів.
Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.
|
|
|
65
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
66
|
Урок мовленнєвого розвитку №17.
Усний твір-опис предмета за
картиною.
|
|
|
67
|
Позначення на письмі
ненаголошених голосних [е], [и] та (о) перед складом з наголошеним (у) у
коренях слів. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.
|
|
|
68
|
Ненаголошені голосні, що не
перевіряються наголосом. Орфографічний словник.
|
|
|
69
|
Тренувальні вправи. Фонетичний розбір слова.
|
|
|
70
|
Тематична контрольна робота №5. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
|
|
|
71
|
Вимова приголосних
звуків. Уподібнення приголосних звуків.
Вимова префіксів з- (зі-, с-),
роз-, без-.пре- при- прі-.
|
розпізнає у словах і словосполученнях явища уподібнення, спрощення, чергування;
вимовляє
приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм;
правильно пише
слова з вивченими орфограмами
й обґрунтовує їх;
користується орфографічним
словником;
знаходить і виправляє
орфоепічні й орфографічні помилки на вивчені правила;
складає речення й мікротексти із засвоєними новими
словами, афоризмами;
виступає з усним чи письмовим повідомленням на певну
соціокультурну тему, використовуючи виражальні засоби мови для висловлення
емоційно-ціннісного ставлення до світу.
вимовляє
приголосні звуки відповідно до орфоепічних норм;
правильно
пише слова з вивченими орфограмами
|
|
72
|
Спрощення в групах
приголосних.
|
|
|
73
|
Тренувальні вправи. Фонетична транскрипція (повторення).
|
|
|
74
|
Урок мовленнєвого розвитку №18. Усний докладний переказ
художнього тексту розповідного
характеру з елементами роздуму.
|
|
|
75
|
Урок мовленнєвого розвитку №19. Письмовий докладний переказ
художнього тексту розповідного характеру
з елементами опису.
|
|
|
76
|
Найпоширеніші випадки
чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] —[а], [е] —[і], [е] —[и]; [о],[е] з [і];
[е]—[о] після [ж],[ч], [ш]; [и], [і] після [ж], [ч],[ш], [шч] та [г], [к],
[х] у коренях слів; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′].
|
|
|
77
|
Основні випадки чергування у — в, і — й з – із – зі. Аналіз
переказу.
|
|
|
78
|
Позначення м’якості
приголосних на письмі буквами
ь, і, є, ю , я.
Сполучення ьо, йо.
|
|
|
79
|
Правила вживання м’якого знака.
|
|
|
80
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
81
|
Правила вживання апострофа.
Правильна вимова та написання слів з апострофом.
|
|
|
82
|
Тренувальні вправи. Навчальне аудіювання.
|
|
|
83
|
Подвоєння букв на позначення подовжених
м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.
|
|
|
84
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
85
|
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова
іншомовного походження): букви и, і;
правопис м’якого знака й апострофа; подвоєння букв у загальних і
власних назвах. Словник іншомовних слів.
|
|
|
86
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
87
|
Тематична контрольна робота №6. Тестування. Орфоепія. Орфографія. |
|
|
Лексикологія(8 год) |
|||
88
|
Лексичне значення слова.
Однозначні й багатозначні слова (повторення). Ознайомлення з тлумачним і
перекладним словниками
|
Учень (учениця):
усвідомлює,
що вивчає лексикологія;
визначає належність слів до певної лексичної категорії:
(однозначні й багатозначні, загальновживані (нейтральні) і стилістично
забарвлені слова, групи слів за значенням;
оцінює роль їх у тексті;
пояснює (у нескладних випадках) значення відомих
слів, походження їх, значення
прислів’їв, приказок, крилатих висловів;
користується
тлумачним, словниками
синонімів, антонімів, словником іншомовних слів;
добирає з-поміж синонімів антонімів найбільш відповідні контексту;
редагує тексти з лексичними помилками;
усвідомлює й аргументує
різницю між лексичним і граматичним значеннями слова;
використовує виражальні можливості вивчених лексичних засобів у власному
мовленні.
|
|
89
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному
значеннях (повторення). Лексична помилка (практично).
|
|
|
90
|
Урок мовленнєвого розвитку №20. Докладний письмовий
переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису предмета.
|
|
|
91
|
Урок мовленнєвого розвитку №21. Робота з книжкою: способи виділення частин змісту в
тексті (відступи, підзаголовки тощо). Зміст книжки, журналу. Словникові
статті у словниках різних типів.
Виразне читання вголос художніх,
науково-популярних текстів різних
типів мовлення.
|
|
|
92
|
Загальновживані
(нейтральні) і стилістично забарвлені слова.
|
|
|
93
|
Урок мовленнєвого розвитку №22. Контрольний переказ тексту
(підготовча робота).
|
|
|
94
|
Урок мовленнєвого розвитку №23. Контрольний переказ тексту
(виконання роботи).
|
|
|
95
|
Групи слів за значенням. Синоніми. Ознайомлення зі словниками
синонімів.
|
|
|
96
|
Групи слів за значенням.
Антоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів.
|
|
|
97
|
Групи слів за значенням.
Омоніми. Пароніми. Ознайомлення зі словниками омонімів і паронімів.
|
|
|
98
|
Використання слів
відповідно до їх значення. Аналіз переказу.
Лексичний розбір слова.
|
|
|
99
|
Тематична контрольна робота №7. Тестування. Лексикологія.
|
|
|
Будова слова. Орфографія (9 год ) |
|||
100
|
Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова (повторення і
поглиблення відомостей).
|
Учень (учениця):
виділяє в
слові всі його значущі частини;
розрізняє форми слова й спільнокореневі слова,
змінні й незмінні слова;
правильно пише й
обґрунтовує слова з вивченими орфограмами;
знаходить і виправляє
орфографічні помилки на вивчені правила, а також лексичні помилки;
складає речення й
мікротексти з використанням слів із суфіксами й префіксами, що надають тексту
емоційного забарвлення й виразності;
оцінює стилістичні функції суфіксальних і
префіксальних слів, використаних у тексті;
створює висловлення
відповідно до задуму, упорядковуючи дібрані відомості в логічній
послідовності, використовуючи ключові слова й речення, надаючи виразності мовному оформленню.
|
|
101
|
Тренувальні вправи. Контрольне
аудіювання.
|
|
|
102
|
Спільнокореневі слова й форми слова. Незмінні й змінні слова.
|
|
|
103
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
104
|
Вивчені орфограми в
значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів з- (зі-, с-).
|
|
|
105
|
Вивчені орфограми в
значущих частинах слова (повторення). Написання префіксів роз-, без.
|
|
|
106
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
107
|
Урок мовленнєвого розвитку №24. Усний твір-оповідання про
випадок із життя.
|
|
|
108
|
Урок мовленнєвого розвитку №25. Письмовий твір-розповідь
на основі власного досвіду в художньому стилі.
|
|
|
109
|
Написання префіксів пре-, при-,
прі-.
|
|
|
110
|
Тренувальні вправи.
|
|
|
111
|
Тренувальні вправи. Контрольний
диктант №2.
|
|
|
112
|
Тематична контрольна робота №8. Тестування. Будова слова. Орфографія. |
|
|
Повторення
й узагальнення в кінці року (6 год)
|
|||
113
|
Синтаксис і
пунктуація.
|
Учень
(учениця):
повторює вивчені відомості;
класифікує й систематизує їх;
узагальнює
поняття, закономір-ності, правила й винятки з них.
|
|
114
|
Урок мовленнєвого
розвитку №26. Контрольний твір (підготовча робота).
|
|
|
115
|
Урок мовленнєвого розвитку №27. Контрольний твір (виконання роботи).
|
|
|
116
|
Урок мовленнєвого розвитку №28. Аналіз контрольного твору. Робота над
помилками і вдосконалення написаного.
|
|
|
117
|
Лексикологія.
|
|
|
118
|
Будова слова й орфографія.
|
|
|
119-120
|
Фонетика й графіка.
Орфоепія й орфографія.
|
|
|
121
|
Тематична контрольна робота №9. Тестування. Узагальнення
вивченого за рік.
|
|
|
122
|
Підсумково -
узагальнювальний урок.
|
|
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ
ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
УКРАЇНСЬКОЇ
МОВИ В 7 КЛАСІ
(88
год. 2,5 год. на тиждень)
(3 год.
– резерв годин для використання на розсуд учителя)
Розвиток мовлення – 22 год
Складене
за навчальною програмою :Українська мова. 5-9 класи. Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. - К.:
Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом Міністерства
від 29.05.2015 № 585).
І СЕМЕСТР
№
|
Зміст навчального матеріалу
|
Вимоги до
рівня
мовної компетентності учнів
|
Дата
|
1
|
Вступ. Літературна норма
української мови.
|
Учень (учениця):
усвідомлює поняття літературна мова, літературна норма;
розрізняє поняття літературна мова й
діалекти
|
|
2
|
Розвиток мовлення
№1. Повторення й поглиблення
вивченого про текст, його
структурні особливості.
|
|
|
Повторення та узагальнення
вивченого ( 3 год)
|
3,4
|
Розділові знаки у вивчених
синтаксичних конструкціях.
|
Учень (учениця):
розставляє правильно розділові знаки в простому й складному
реченнях відповідно до вивчених правил;
знаходить у реченні вивчені частини мови; орфограми ;
визначає належність слова до частини мови, обґрунтовує
написання їх;
виправляє допущені помилки;
складає
прості й складні речення; читає й
переказує тексти з різними видами речень.
|
|
5
|
Розвиток мовлення № 2. Повторення вивченого про стилі
мовлення.
Усний
вибірковий переказ тексту наукового
стилю.
|
|
|
6
|
Вивчені
частини мови, їх правопис.
|
|
Морфологія.
Орфографія
|
Дієслово (17
год)
|
7
|
Дієслово:
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Форми дієслова: неозначена
форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на -но,
-то (загальне
ознайомлення).
|
Учень (учениця):
усвідомлює значення дієслова, його морфологічні ознаки,
синтаксичну роль;
знаходить дієслово в реченні;
визначає його форми, граматичні ознаки, належність дієслова до
певної дієвідміни, засоби творення видових пар дієслів;
правильно вимовляє дієслова й пише
їх із вивченими орфограмами;
аргументує написання орфограм;
знаходить і виправляє допущені помилки на вивчені
орфографічні правила, а також помилки у формі залежного слова;
використовує правильно форми дієслів у мовленні;
аналізує випадки використання дієслів із стилістичною метою,
визначаючи їх виражальні можливості;
конструює речення з дієсловами в усіх часах і особових формах,
зокрема в переносному значенні;
редагує тексти щодо
заміни повторюваних дієслів синонімами, уживання одних дієслів одного способу
замість інших;
|
|
8
|
Неозначена форма дієслова. Особові форми дієслова.
|
|
|
9
|
Розвиток мовлення №3. Особливості будови розповідного
тексту про виконання певних дій. Усний
вибірковий переказ. Складний план власного висловлення (практично).
|
|
|
10
|
Не з
дієсловами (повторення).
|
|
|
11
|
Доконаний і недоконаний види
дієслова.
|
|
|
12
|
Розвиток мовлення № 4. Усний твір-розповідь про виконання дій на основі власних спостережень у художньому стилі (за
складним планом).
|
|
|
13
|
Часи дієслова.
|
|
|
14, 15
|
Теперішній час. Зміни дієслів
теперішнього часу. Правопис -ться, -шся в кінці дієслів (повторення). Вимова дієслів на –шся,
-ться. Літери е, и в особових закінченнях дієслів I і II дієвідміни (повторення).
Чергування приголосних у дієсловах.
|
|
|
16
|
Минулий час.
Зміна дієслів
у минулому часі.
|
|
|
17
|
Розвиток мовлення №5.
Письмовий
стислий переказ розповідного тексту
про виконання певних дій у художньому
стилі (за складним планом).
|
|
|
18, 19
|
Майбутній час
дієслова.
Зміна дієслів
теперішнього й майбутнього часу. Чергування приголосних у дієсловах.
|
|
|
20
|
Тематична контрольна робота № 1 (тестування). Дієслово.
|
|
|
21
|
Розвиток мовлення № 6. Анотація.
|
складає й розігрує діалоги
відповідно до запропонованої ситуації спілкування, використовуючи з комунікативною
метою дієслова у формі одного часу й способу замість іншого;
складає усні й письмові висловлення на певну соціокультурну
тему, викори-стовуючи виражальні можливості дієслова, зокрема висловлення в
художньому стилі з дієсловами 2-ї особи однини; ділові папери (інструкцію) з
дієсловами у 3 особі множини;
усвідомлює роль дієслів у досягненні
точності, інформативності й виразності мовлення
|
|
22
|
Способи дієслів (дійсний,
умовний, наказовий). Творення дієслів умовного способу.
|
|
|
23, 24
|
Творення дієслів наказового способу. Буква ь у дієсловах наказового способу.
Уживання одних способів дієслів чи форм певного часу
замість інших.
|
|
|
25, 26
|
Розвиток мовлення № 7-8. Письмовий твір розповідного
характеру про виконання автором
улюбленої справи в художньому стилі (приготування обіду, моделювання,
малювання, шиття, вишивання тощо).
|
|
|
27
|
Безособові дієслова.
|
|
|
28
|
Способи творення дієслів.
|
|
|
29
|
Тематична контрольна робота № 2
(тестування). Дієслово.
|
|
|
30
|
Розвиток мовлення №9. Ділове мовлення. Розписка.
|
|
Дієприкметник
(10 год)
|
31
|
Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки,
синтаксична роль.
|
Учень (учениця):
усвідомлює значення
дієприкметника, його морфологічні ознаки, синтаксичну
роль;
відрізняє дієприкметник від прикметника;
знаходить у реченні дієприкметник і
дієприкметниковий зворот;
|
|
32
|
Дієприкметниковий зворот.
Розділові знаки в реченнях із дієприкметниковими зворотами.
|
|
|
33
|
Розвиток мовлення №10. Особливості
будови роздуму дискусійного характеру.
Усний докладний переказ тексту публіцистичного стилю з елементами роздуму
(за простим або складним планом).
|
безособові
дієслівні форми на -но, -то;
визначає дієприкметники активного й пасивного стану; засоби їх творення;
пише правильно дієприкметники з вивченими орфограмами;
правильно розставляє розділові знаки при дієприкметниковому звороті;
пояснює орфограми в дієприкметнику й пунктограми;
знаходить і виправляє в реченні помилки на вивчені
орфографічні, граматичні й пунктуаційні правила;
правильно інтонує речення з дієприкметниковими зворотами;
складає речення з дієприкмет-никовими зворотами; здійснює
їх заміну підрядним реченням;
використовує дієприкметники, дієприкметникові звороти,
форми на –но, -то, а також фразеологізми, крилаті вислови, до складу
яких входять дієприкметники, у власних висловленнях, зокрема в текстах-описах
на певну соціокультурну тему.
|
|
34
|
Відмінювання дієприкметників.
Правопис відмінкових закінчень
дієприкметників.
|
|
|
35, 36
|
Активні і пасивні дієприкметники,
їх творення.
|
|
|
37
|
Розвиток мовлення № 11. Письмовий докладний переказ
тексту-роздуму дискусійного характеру в публіцистичному стилі (за простим або
складним планом).
|
|
|
|
Безособові дієслівні форми на –но, -то.
|
|
|
38
|
Н у дієприкметниках та нн у прикметниках
дієприкметникового походження.
|
|
|
39
|
Розвиток мовлення № 12. Контрольний докладний переказ
тексту-роздуму в публіцистичному стилі (за простим або складним планом).
|
|
|
40
|
Не з дієприкметниками.
|
|
|
41
|
Тематична контрольна
робота № 3
(тестування). Дієприкметник.
Складання діалогів дискусійного характеру.
|
|
|
42
|
Контрольний диктант. Контрольне
читання мовчки.
|
|
ІІ СЕМЕСТР
Дієприслівник (7 год)
|
43
|
Дієприслівник як особлива форма дієслова: загальне
значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
Учень (учениця):
усвідомлює загальне значення,
морфологічні ознаки, синтаксичну роль
дієприслівника;
знаходить дієприслівник,
дієприслівниковий зворот у реченні;
відрізняє дієприслівник від дієприкметника;
визначає граматичні ознаки
дієприслівника;
пише правильно дієприслівники з
вивченими орфограмами;
розставляє розділові знаки при
дієприслівниках і дієприслівникових зворотах;
виправляє помилки у вживанні й правописі
дієприслівників;
правильно будує речення з дієприслівниковими
зворотами, інтонує їх.
конструює прості речення з дієприслівниками й
дієприслів-никовими зворотами, замінює їх складними реченнями з підрядними
обставинними;
читає й переказує тексти з дієприслівниками й
дієпри-слівниковими зворотами;
складає
монологи й діалоги, використовуючи виражальні можливості дієприслівників і
дієприслівникових зворотів.
|
|
44,
45
|
Дієприслівниковий
зворот.
Розділові
знаки в реченнях із дієприслівниковими зворотами.
|
|
|
46
|
Коми при одиничному дієприслівнику.
|
|
|
47
|
Дієприслівники недоконаного й доконаного виду, їх
творення.
|
|
|
48
|
Розвиток мовлення №13. Особливості
будови опису зовнішності людини. Усний вибірковий переказ опису зовнішності
людини
|
|
|
49
|
Розвиток мовлення №14. Усний
докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису
зовнішності людини (за складним планом).
|
|
|
50
|
Не з дієприслівниками.
|
|
|
51
|
Тематична контрольна робота № 4 (тестування). Дієприслівник.
|
|
Прислівник (13
год)
|
52
|
Прислівник: загальне
значення,
морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди
прислівників (практично).
|
Учень (учениця):
усвідомлює значення, морфологічні ознаки,
синтаксичну роль прислівника;
знаходить прислівники в реченні,
відрізняючи їх від омонімічних і паронімічних частин мови;
визначає його граматичні ознаки;
утворює ступені порівняння, практично застосовує правила правопису;
правильно наголошує
прислівники;
помічає й
виправляє
помилки в правописі прислівників;
аналізує й визначає роль прислівника в художніх і наукових
текстах;
складає речення з прислівниками й
мікротексти, використовуючи прислівник
для зв’язку речень у тексті;
створює усні й письмові висловлення на певну соціокультурну тему, викори-стовуючи
прислівник як виражальний засіб
мовлення.
|
|
53,
54
|
Способи творення прислівників.
Правопис прислівників на –о –е.
|
|
|
55, 56
|
Ступені порівняння прислівників.
|
|
|
57
|
Розвиток мовлення №15. Письмовий твір-опис зовнішності людини
за картиною в художньому стилі (за простим або складним планом).
|
|
|
58, 59
|
Написання
прислівників окремо, разом і через дефіс.
|
|
|
60, 61
|
Написання
прислівникових сполук.
|
|
|
62
|
И та і
в кінці прислівників.
|
|
|
63, 64
|
Розвиток мовлення № 16. Портретний
нарис у публіцистичному стилі
(письмово).
|
|
|
65
|
Літери н та нн у прислівниках.
|
|
|
66, 67
|
Не і ні з прислівниками.
|
|
|
68
|
Тематична контрольна робота №5
(тестування). Прислівник.
|
|
|
69, 70
|
Розвиток мовлення №17-18. Контрольний твір-опис зовнішності
людини (в художньому стилі).
|
|
|
Службові частини мови (10 год)
Прийменник (3 год), сполучник
(3 год), частка (4 год)
|
71
|
Прийменник як службова частина мови. Прийменник як засіб зв’язку слів у словосполученні й реченні. Уживання
прийменників із непрямими відмінками іменника.
|
Учень (учениця):
знаходить прийменники в реченні;
відрізняє їх від сполучників і часток;
правильно поєднує
з іменниками;
застосовує правила правопису
прийменників;
знаходить і виправляє помилки в їх правописі;
аналізує тексти щодо правильності
використання прийменників із
відмінковими формами іменників;
складає речення з різноманітними
прийменниково-іменниковими конструкціями;
редагує
тексти щодо правильності використання прийменникових засобів милозвучності
мовлення
|
|
72,
73
|
Види прийменників за будовою.
Написання прийменників разом, окремо і через дефіс.
|
|
|
74
|
Розвиток мовлення №19. Письмовий
твір-оповідання за поданим сюжетом.
|
|
|
75
|
Розвиток мовлення №20. Аналіз
твору-оповідання за подани сюжетом.
|
|
|
76
|
Сполучник як службова частина мови.
|
Учень (учениця):
знаходить сполучники в реченні;
відрізняє їх від прийменників і часток;
визначає види сполучників за будовою, способом
використання в простому й складному
реченнях;
правильно пише
сполучники; помічає й виправляє
помилки в їх написанні;
правильно аналізує
наукові тексти щодо функції в них похідних складених сполучників;
використовує сполучники у власних висловленнях відповідно до функціонального призначення,
складаючи прості і складні речення;
редагує
речення, доцільно замінюючи сполучники синонімічними.
|
|
77
|
Використання сполучників у простому й складному реченнях: сполучники сурядності й
підрядності. Види сполучників за
будовою, походженням.
|
|
|
78
|
Правопис
сполучників. Розрізнення сполучників і однозвучних слів.
|
|
|
79, 80
|
Розвиток мовлення №21-22.
Контрольний
переказ розповідного тексту, що містить розповідь про виконання дій або елементи опису зовнішності людини.
|
|
|
81
|
Частка як
службова частина мови.
|
Учень (учениця):
знаходить частки в реченні, відрізняє від інших службових частин
мови;
визначає частки за їх роллю в реченні;
правильно пише частки; знаходить і пояснює
орфограми в частках за допомогою правил;
самостійно знаходить
і виправляє помилки в
правописі;
аналізує тексти щодо використання в них
часток як виражального засобу;
редагує тексти щодо правильності використання модальних часток;
створює
висловлювання, правильно використовуючи частки.
|
|
82,
83
|
Написання
часток -бо, -но, -то, -от, -таки.
Не і ні з різними частинами мови
(узагальнення).
|
|
|
84
|
Контрольний диктант.
Контрольне
аудіювання.
|
|
Вигук (1
год)
|
85
|
Вигук як особлива частина мови.
Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках.
|
Учень (учениця):
знаходить вигуки в реченні;
визначає належність вигуку до
відповідної групи за значенням;
відрізняє їх від часток;
правильно пише вигуки з орфограмами й
розставляє розділові знаки при них;
пояснює написання вигуків з орфограмами
й пунктограмами;
аналізує тексти щодо ролі в них вигуків;
доречно використовує
вигуки у власному мовленні.
|
|
86
|
Тематична контрольна
робота № 6 (тестування). Службові частини мови. Вигук.
|
|
Узагальнення й систематизація
вивченого протягом року (2 год)
|
87, 88
|
Частини мови, їх правопис і
використання в мовленні.
|
Учень (учениця):
визначає в реченні всі частини мови,
називаючи їх граматичні ознаки;
правильно пише
й пояснює орфограми;
самостійно помічає
й виправляє помилки в усному й писемному мовленні.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар